Util pentru manageri. Este succesul companiei determinat de moralul angajaților?

0

Schimbările permanente de pe piață, disponibilizările și reducerile de personal, reducerea veniturilor, adoptarea unor bugete tot mai mici și necesitatea adaptării frecvente la noile provocări din sistem constituie factori esențiali care afectează toate procesele implicate în activitatea unei companii, inclusiv resurse umane ale firmei. Acest fapt afectează neapărat și productivitatea companiei, lucru cunoscut suficient de bine de majoritatea managerilor conștienți și implicați. Totuși, din păcate, organizațiile nu anticipează întotdeauna impactul pe termen lung pe care oricare din factorii enumerați mai sus îl poate avea asupra angajaților și, prin urmare, asupra performanței și profitului companiei înseși. Angajații rămași în urma unei reorganizări, de exemplu, se confruntă de regulă cu o provocare serioasă la adresa propriului sentiment de securitate. Neîncrederea în viitorul propriei cariere poate afecta în modul cel mai serios moralul subalternilor.
În context, pentru a anticipa un dezastru din punct de vedere al eficienței propriilor angajați, managerii sau proprietarii de afaceri pot recurge la mai multe instrumente de creștere a moralului acestora:
 

  • Comunicare, comunicare și iar comunicare. O ascultare eficientă ar trebui să conducă la o comunicare eficientă. Dacă ai pretenții de manager bun, atunci trebuie să asculți. Comunicarea manager-angajat înseamnă construirea unei înțelegeri comune a viziunii și valorilor companiei, dar și a provocărilor și soluțiilor la problemele care pot să apară. Într-o perioadă de scădere a bugetelor și de creștere a exigențelor, comunicarea este, practic, cheia menținerii unui bun moral al angajaților. Dialogul simplu, contactul verbal direct, este descris de specialiști ca „o terapie cu esență de Palo Santo” pentru orice companie, pentru că aplicarea acestui instrument în mod corect și regulat, imunizează întreprinderea în fața oricăror provocări, prin ameliorarea relațiilor interpersonale. Prin comunicare constantă îi vei face pe angajați să își conștientizeze mai bine statutul și rolul în cadrul companiei. Ajută-i să vadă partea plină a paharului, să devină conștienți de potențialul lor de creștere și de atuurile unice care le asigură competitivitatea pe piața muncii. Ține-i la curent cu noutățile, comunică onest și în timp util. Este deosebit de important să ții cont de părerile și sugestiile lor. Deci ascultă și comunică!

 
– Recunoașterea meritelor. Un manager priceput scoate în evidență succesele și oferă recunoștință angajaților pentru contribuțiile lor la reușitele companiei. Este important să te concentrezi asupra succeselor imediate și să recunoști realizările pe termen scurt și pe termen mediu, ca, de pildă, finalizarea unui proiect înainte de termen sau într-o manieră mai bună decât s-ar fi așteptat. Deci nu amâna niciodată laudele: cu cât recunoștința va veni mai târziu, cu atât impactul ei asupra angajatului va fi mai redus, dar tu ai nevoie azi de un moral mai bun al acestor lucrători.
  – Promovează socializarea între colegi. Echipa ta are nevoie să fie întotdeauna unită, cu atât mai mult în perioadele de criză sau în urma unor schimbări majore. De aceea, e absolut recomandabil să pui la dispoziția angajaților tăi ocazia de a socializa la locul de muncă prin intermediul unei petreceri interne sau prin organizarea unui spațiu pentru servirea mesei, cu scopul de a dezvolta relațiile interpersonale dintre aceștia. Lasă-le teren doar pentru ei. Stimulează-le contactele individuale pe linia profesională pentru că deseori acest fapt dă naștere multor idei noi sau cel puțin împrospătează atmosfera din companie.
Urmare a celor expuse, nu uita că moralul angajatului la locul de muncă influențează în mod direct rezultatele companiei. Aplicarea acestor simple instrumente manageriale pentru a crește gradul de satisfacție al salariaților la serviciu poate însemna un real succes pentru dezvoltarea companiei tale.

ALTE ARTICOLE INTERESANTE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here